Program Akademii

Grupa Kids (klasy 1-3 szkoły podstawowej)

I SEMESTR – Scratch podstawy

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków.
W pierwszym semestrze zajęć w naszej Akademii uczniowie poznają podstawy programowania, oswoją się z nazewnictwem programistycznym tworząc proste gry, prezentacje oraz animacje.

Ważniejsze zagadnienia:

  • czym jest programowanie
  • poznanie środowiska programistycznego SCRATCH
  • czym są pętle
  • wykorzystanie instrukcji warunkowych
  • interakcje z użytkownikiem (klawiatura)
  • układ współrzędnych
  • proste operacje arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie)

II SEMESTR – Kodu Game Lab

Kodu Game Lab to wizualny język programowania, który ze względu na swoją prostotę i intuicyjną obsługę pozwala każdemu zaprogramować własną grę. Wygląd świata zależy wyłącznie od użytkownika, choć można również skorzystać ze światów proponowanych przez twórców Kodu. Programowanie w Kodu Game Lab stymuluje kreatywność, uczy logicznego i sekwencyjnego myślenia, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, uczy rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

III semestr – Programowanie w Minecraft

Dzieci poszerzą swoją wiedzę opanowaną w I i II semestrze, utrwalą podstawowe pojęcia  z zakresu programowania: warunki, pętle, zmienne, listy, itp.

Na zajęciach wykorzystujemy moc Minecrafta, dzięki któremu dzieci z jeszcze większym entuzjazmem podchodzą do nauki.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Teleportacja za pomocą zmiennych
  • Wartości logiczne (prawda/fałsz)
  • Tworzenie minigier z użyciem instrukcji if
  • układ współrzędnych i koordynaty
  • powtórzenia (pętle)
  • funkcje
  • dostęp do elementów za pomocą list i słowników

IV SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej

Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Strony internetowe (HTML i CSS)
  • podstawy składni
  • znaczniki
  • podstawy grafiki cyfrowej

V SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor

Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!

VI SEMESTR – Programowanie z Minecraft i Python-em

W tym semestrze dzieci spotkają się z profesjonalnym językiem programowania. Naukę programowania tak jak w poprzednich semestrach prowadzić będziemy poprzez zabawę a przykłady będą tak dobierane aby nie zniechęcić a zmotywować dzieci do samodzielnej pracy.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Interpreter Pythona
  • zmienne
  • wyrażenia warunkowe
  • pętle
  • wyrażenia BREAK i CONTINUE
  • tablice i listy
  • inne…

VII SEMESTR – Python dla średniozaawansowanych

Grupa Junior (klasy 4-6 szkoły podstawowej)

I SEMESTR – Scratch dla średniozaawansowanych

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków.
W pierwszym semestrze zajęć w naszej Akademii uczniowie poznają podstawy programowania, oswoją się z nazewnictwem programistycznym tworząc proste gry, prezentacje oraz animacje.

Ważniejsze zagadnienia:

  • czym jest programowanie
  • poznanie środowiska programistycznego SCRATCH
  • czym są pętle
  • wykorzystanie instrukcji warunkowych
  • interakcje z użytkownikiem (klawiatura)
  • układ współrzędnych
  • proste operacje arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie)

II SEMESTR – Kodu Game Lab

Kodu Game Lab to wizualny język programowania, który ze względu na swoją prostotę i intuicyjną obsługę pozwala każdemu zaprogramować własną grę. Wygląd świata zależy wyłącznie od użytkownika, choć można również skorzystać ze światów proponowanych przez twórców Kodu. Programowanie w Kodu Game Lab stymuluje kreatywność, uczy logicznego i sekwencyjnego myślenia, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, uczy rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

III semestr – Magia Minecrafta (Programowanie dla średniozaawansowanych w środowisku Minecraft)

Dzieci poszerzą swoją wiedzę opanowaną w I i II semestrze, utrwalą podstawowe pojęcia  z zakresu programowania: warunki, pętle, zmienne, listy, itp.

Na zajęciach wykorzystujemy moc Minecrafta, dzięki któremu dzieci z jeszcze większym entuzjazmem podchodzą do nauki.

IV SEMESTR – Stencyl programowanie gier 2D (Gdy Scratch i Kodu nie wystarczają…)

Stencyl to jeden z najlepszych edytor do tworzenia gier flashowych. Potencjał w nim drzemiący jest olbrzymi, ale wymagane jest większe doświadczenie, by z niego móc korzystać.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Instalacja i poznanie środowiska
  • tworzenie gracza, oraz terenu
  • wyrażenia warunkowetworzenie animacji postaci
  • pętle
  • zmienne
  • tablice i listy
  • inne…

V SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor

Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!

VI SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej

Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Strony internetowe (HTML i CSS)
  • podstawy składni
  • znaczniki
  • podstawy grafiki cyfrowej

Grupa Junak (klasy 7-8 szkoły podstawowej i gimnazjum)

I SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor

 Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!

II SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej

Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Strony internetowe (HTML i CSS)
  • podstawy składni
  • znaczniki
  • podstawy grafiki cyfrowej
  • budowa strony w oparciu o CMS

Po zakończeniu tego semestru każdy uczestnik zajęć będzie posiadał własną stronę opublikowaną w Internecie.

III SEMESTR – Podstawy programowania w C#
Podczas tego semestru uczniowie poznają nowy język programowania; c#

Ważniejsze zagadnienia:

  • Przywitanie ze światem
  • Zmienne i ich typy
  • Arytmetyka w programowaniu
  • Sterowanie działaniem programu
  • Instrukcje warunkowe
  • Instrukcje cykliczne – pętle
  • Tablice
  • Operacje na tekstach

IV SEMESTR – Tworzenie gier komputerowych

Podczas zajęć V semestru uczestnicy poznają zasady tworzenia gier komputerowych w oparciu o silnik Unity 3D. W czasie zajęć powstanie kilka pełnowartościowych gier. Zajęcia prowadzone są w oparciu o język C#

*Uwaga: W zależności od grupy możliwa jest realizacja programu w innej kolejności

Copyright © 2018 Akademia Kodowania.