Program Akademii
Grupa Kids (klasy 1-3 szkoły podstawowej)
I SEMESTR- Programowanie w świecie Minecraft
W pierwszym semestrze zajęć w naszej Akademii uczniowie poznają podstawy programowania, oswoją się z nazewnictwem programistycznym tworząc proste gry, prezentacje oraz animacje.
Na zajęciach wykorzystujemy moc Minecrafta, dzięki któremu dzieci z jeszcze większym entuzjazmem podchodzą do nauki.
Ważniejsze zagadnienia:
II SEMESTR – Kodu Game Lab oraz tworzenie gier w ROBLOXIE
ROBLOX to jedna z ulubionych gier Twojego dziecka? W tym środowisku również można programować! Tworzenie gier umożliwia wbudowany silnik platformy – Roblox Studio. Gry są programowane z wykorzystaniem języka o nazwie “Lua”.
Ważniejsze zagadnienia:
III SEMESTR – programowanie w Scratch
Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków.
Dzieci poszerzą swoją wiedzę opanowaną w I i II semestrze, utrwalą podstawowe pojęcia z zakresu programowania: warunki, pętle, zmienne, listy, itp.
IV SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej
Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.
Ważniejsze zagadnienia:
V SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor
Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!
VI SEMESTR – Programowanie w języku Python
W tym semestrze dzieci spotkają się z profesjonalnym językiem programowania. Naukę programowania tak jak w poprzednich semestrach prowadzić będziemy poprzez zabawę a przykłady będą tak dobierane aby nie zniechęcić a zmotywować dzieci do samodzielnej pracy.
Ważniejsze zagadnienia:
VII SEMESTR – tworzenie gier i aplikacji w Pythonie (dla średniozaawansowanych)
W tym semestrze dzieci spotkają się z profesjonalnym językiem programowania. Naukę programowania tak jak w poprzednich semestrach prowadzić będziemy poprzez zabawę a przykłady będą tak dobierane aby nie zniechęcić a zmotywować dzieci do samodzielnej pracy.
Po poznaniu podstaw Pythona nadszedł czas na tworzenie gier i aplikacji! Do tego będziemy wykorzystywać moduł Pygame oraz Tkinter. Pygame to zbiór modułów w języku Python wpomagających tworzenie gier. Dzięki bibliotece Pygame zobaczymy jak dany fragment kodu działa. Pygame jest to na tyle prosta i intuicyjna biblioteka, że jest wręcz idealnym narzędziem do edukacji. Pozwala zarówno tworzyć proste animacje jak i mini gry. Na naszych zajęciach wykorzystamy MU EDITOR, który wyeliminuje konieczność instalowania przeróżnych dodatkowych narzędzi i pozwoli od razu wskoczyć do nauki!
Tkinter to wbudowana biblioteka Pythona do tworzenia aplikacji okienkowych. Dzięki niej wzbogacimy nasze projekty w interfejs graficzny.
Podczas tego semestru stworzymy własne gry oraz aplikacje. Przeprowadzimy naszych uczniów przez wszystkie etapy powstawania gry, od otwarcia pierwszego pliku aż po uzyskania pliku wykonywalnego.
Grupa Junior (klasy 4-6 szkoły podstawowej)
I SEMESTR – Kodu Game Lab i Scratch dla średniozaawansowanych
Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków.
W pierwszym semestrze zajęć w naszej Akademii uczniowie poznają podstawy programowania, oswoją się z nazewnictwem programistycznym tworząc proste gry, prezentacje oraz animacje.
Kodu Game Lab to wizualny język programowania, który ze względu na swoją prostotę i intuicyjną obsługę pozwala każdemu zaprogramować własną grę. Wygląd świata zależy wyłącznie od użytkownika, choć można również skorzystać ze światów proponowanych przez twórców Kodu. Programowanie w Kodu Game Lab stymuluje kreatywność, uczy logicznego i sekwencyjnego myślenia, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, uczy rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.
Ważniejsze zagadnienia:
II SEMESTR – Stencyl programowanie gier 2D (Gdy Scratch i Kodu nie wystarczają…)
Stencyl to jeden z najlepszych edytor do tworzenia gier flashowych. Potencjał w nim drzemiący jest olbrzymi, ale wymagane jest większe doświadczenie, by z niego móc korzystać.
Ważniejsze zagadnienia:
III semestr – Magia Minecrafta (Programowanie dla średniozaawansowanych w środowisku Minecraft)
oraz oraz tworzenie gier w ROBLOXIE
Dzieci poszerzą swoją wiedzę opanowaną w I i II semestrze, utrwalą podstawowe pojęcia z zakresu programowania: warunki, pętle, zmienne, listy, itp.
Na zajęciach wykorzystujemy moc Minecrafta, dzięki któremu dzieci z jeszcze większym entuzjazmem podchodzą do nauki.
ROBLOX to jedna z ulubionych gier Twojego dziecka? W tym środowisku również można programować! Tworzenie gier umożliwia wbudowany silnik platformy – Roblox Studio. Gry są programowane z wykorzystaniem języka o nazwie “Lua”.
IV SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor
Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!
V SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej
Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.
Ważniejsze zagadnienia:
VI SEMESTR – podstawy programowania w Pythonie
Grupa Junak (klasy 7-8 szkoły podstawowej)
I SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor
Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!
II SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej
Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.
Ważniejsze zagadnienia:
Po zakończeniu tego semestru każdy uczestnik zajęć będzie posiadał własną stronę opublikowaną w Internecie.
III SEMESTR – Podstawy programowania w C#Podczas tego semestru uczniowie poznają nowy język programowania; c#
Ważniejsze zagadnienia:
IV SEMESTR – Tworzenie gier komputerowych
Podczas zajęć V semestru uczestnicy poznają zasady tworzenia gier komputerowych w oparciu o silnik Unity 3D. W czasie zajęć powstanie kilka pełnowartościowych gier. Zajęcia prowadzone są w oparciu o język C#
Grupa Kadet (uczniowie szkół średnich)
Nasza działalność jest skupiona na nauce programowania z ukierunkowaniem na tworzenie gier. Jednak w tym przypadku pracujemy już na pełni profesjonalnym środowisku używanym obecnie w dużych studiach. Naszym głównym celem jest wzbudzić w naszych podopiecznych potrzebę samorozwoju i przekazać narzędzia które pozwolą im skuteczniej dążyć do celu.
Programowanie to nie tylko wiedza techniczna, czy logiczne myślenie. To także sprawne zarządzanie własnym czasem, ciągła nauka i ciekawość, a wręcz potrzeba poznawania szerszego zakresu wiedzy. Takie właśnie wartości wpajamy, bo to one są kluczem do poprawnego rozwoju w roli programisty. Stoimy z dala od popularnych kursów zapewniających pracę i inne piękne historie. Naszym celem jest zapewnić solidny fundament pod dalszą, samodzielną naukę i na bieżąco wspierać w napotkanych problemach.
I SEMESTR – Podstawy c#
Ważniejsze zagadnienia:
II SEMESTR – Tworzenie gier w Unity3d
Szkolenie powstało głównie z myślą o osobach, które chcą tworzyć gry w środowisku Unity, ale niekoniecznie mają doświadczenie w programowaniu. Ten kurs to doskonałe wprowadzenie nie tylko do środowiska Unity, ale również języka C#, którego podstawy będą tutaj niezbędne. Nie musisz się więc martwić, jeżeli jeszcze go nie poznałeś, wszystkiego nauczysz się na naszych zajęciach.
Podczas zajęć I semestru uczestnicy poznają zasady tworzenia gier komputerowych w oparciu o silnik Unity 3D. W czasie zajęć powstanie kilka pełnowartościowych gier. Zajęcia prowadzone są w oparciu o język C#. Program Unity to środowisko pozwalające na tworzenie zaawansowanych gier komputerowych (zarówno 2D jak i 3D). Na zajęciach powstanie kilka pełnowartościowych gier!
Ważniejsze zagadnienia:
*Uwaga: W zależności od grupy możliwa jest realizacja programu w innej kolejności