Program Akademii

Grupa Kids (klasy 1-3 szkoły podstawowej)

I SEMESTR- Programowanie w świecie Minecraft

W pierwszym semestrze zajęć w naszej Akademii uczniowie poznają podstawy programowania, oswoją się z nazewnictwem programistycznym tworząc proste gry, prezentacje oraz animacje.

Na zajęciach wykorzystujemy moc Minecrafta, dzięki któremu dzieci z jeszcze większym entuzjazmem podchodzą do nauki.

 

Ważniejsze zagadnienia:

 

  • czym jest programowanie
  • zapoznanie ze środowiskiem Make Code
  • Wartości logiczne (prawda/fałsz)
  • Tworzenie minigier z użyciem instrukcji if
  • czym są zmienne?
  • układ współrzędnych i koordynaty
  • powtórzenia (pętle)
  • funkcje
  • dostęp do elementów za pomocą list i słowników

II SEMESTR – Kodu Game Lab oraz tworzenie gier w ROBLOXIE

Kodu Game Lab to wizualny język programowania, który ze względu na swoją prostotę i intuicyjną obsługę pozwala każdemu zaprogramować własną grę. Wygląd świata zależy wyłącznie od użytkownika, choć można również skorzystać ze światów proponowanych przez twórców Kodu. Programowanie w Kodu Game Lab stymuluje kreatywność, uczy logicznego i sekwencyjnego myślenia, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, uczy rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

ROBLOX to jedna z ulubionych gier Twojego dziecka? W tym środowisku również można programować! Tworzenie gier umożliwia wbudowany silnik platformy – Roblox Studio. Gry są programowane z wykorzystaniem języka o nazwie “Lua”.

 

Ważniejsze zagadnienia:

 

  • podstawy języka LUA
  • Tworzenie nowego projektu
  • dodawanie własnych skryptów do świata
  • typy danych
  • pętle: for, while, repeat-until
  • układ współrzędnych i koordynaty
  • tworzenie funkcji
  • edytor terenu

 

III SEMESTR – programowanie w Scratch

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków.

Dzieci poszerzą swoją wiedzę opanowaną w I i II semestrze, utrwalą podstawowe pojęcia  z zakresu programowania: warunki, pętle, zmienne, listy, itp.

 
  • rodzaje pętli
  • zmienne i ich wykorzystanie
  • wykorzystanie instrukcji warunkowych
  • interakcje z użytkownikiem (klawiatura)
  • układ współrzędnych
  • proste operacje arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie)
  • listy

IV SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej

Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Strony internetowe (HTML i CSS)
  • podstawy składni
  • znaczniki
  • podstawy grafiki cyfrowej

V SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor

Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!

VI SEMESTR – Programowanie w języku Python

W tym semestrze dzieci spotkają się z profesjonalnym językiem programowania. Naukę programowania tak jak w poprzednich semestrach prowadzić będziemy poprzez zabawę a przykłady będą tak dobierane aby nie zniechęcić a zmotywować dzieci do samodzielnej pracy.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Interpreter Pythona
  • zmienne
  • wyrażenia warunkowe
  • pętle
  • wyrażenia BREAK i CONTINUE
  • tablice i listy
  • inne…

VII SEMESTR – tworzenie gier i aplikacji w Pythonie (dla średniozaawansowanych)

W tym semestrze dzieci spotkają się z profesjonalnym językiem programowania. Naukę programowania tak jak w poprzednich semestrach prowadzić będziemy poprzez zabawę a przykłady będą tak dobierane aby nie zniechęcić a zmotywować dzieci do samodzielnej pracy.

Po poznaniu podstaw Pythona nadszedł czas na tworzenie gier i aplikacji! Do tego będziemy wykorzystywać moduł Pygame oraz Tkinter. Pygame to zbiór modułów w języku Python wpomagających tworzenie gier. Dzięki bibliotece Pygame zobaczymy jak dany fragment kodu działa. Pygame jest to na tyle prosta i intuicyjna biblioteka, że jest wręcz idealnym narzędziem do edukacji. Pozwala zarówno tworzyć proste animacje jak i mini gry. Na naszych zajęciach wykorzystamy MU EDITOR, który wyeliminuje konieczność instalowania przeróżnych dodatkowych narzędzi i pozwoli od razu wskoczyć do nauki!

Tkinter to wbudowana biblioteka Pythona do tworzenia aplikacji okienkowych. Dzięki niej wzbogacimy nasze projekty w interfejs graficzny.

Podczas tego semestru stworzymy własne gry oraz aplikacje. Przeprowadzimy naszych uczniów przez wszystkie etapy powstawania gry, od otwarcia pierwszego pliku aż po uzyskania pliku wykonywalnego.

Grupa Junior (klasy 4-6 szkoły podstawowej)

I SEMESTR – Kodu Game Lab i Scratch dla średniozaawansowanych

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków.
W pierwszym semestrze zajęć w naszej Akademii uczniowie poznają podstawy programowania, oswoją się z nazewnictwem programistycznym tworząc proste gry, prezentacje oraz animacje.

Kodu Game Lab to wizualny język programowania, który ze względu na swoją prostotę i intuicyjną obsługę pozwala każdemu zaprogramować własną grę. Wygląd świata zależy wyłącznie od użytkownika, choć można również skorzystać ze światów proponowanych przez twórców Kodu. Programowanie w Kodu Game Lab stymuluje kreatywność, uczy logicznego i sekwencyjnego myślenia, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, uczy rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Ważniejsze zagadnienia:

  • czym jest programowanie
  • poznanie środowiska programistycznego SCRATCH i Kodu
  • czym są pętle
  • wykorzystanie instrukcji warunkowych
  • zmienne i typy danych
  • interakcje z użytkownikiem (klawiatura)
  • układ współrzędnych
  • proste operacje arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie)

II SEMESTR – Stencyl programowanie gier 2D (Gdy Scratch i Kodu nie wystarczają…)

Stencyl to jeden z najlepszych edytor do tworzenia gier flashowych. Potencjał w nim drzemiący jest olbrzymi, ale wymagane jest większe doświadczenie, by z niego móc korzystać.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Instalacja i poznanie środowiska
  • tworzenie gracza, oraz terenu
  • wyrażenia warunkowetworzenie animacji postaci
  • pętle
  • zmienne
  • tablice i listy
  • inne…

III semestr – Magia Minecrafta (Programowanie dla średniozaawansowanych w środowisku Minecraft)

Dzieci poszerzą swoją wiedzę opanowaną w I i II semestrze, utrwalą podstawowe pojęcia  z zakresu programowania: warunki, pętle, zmienne, listy, itp.

Na zajęciach wykorzystujemy moc Minecrafta, dzięki któremu dzieci z jeszcze większym entuzjazmem podchodzą do nauki.

IV SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor

Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!

V SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej

Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Strony internetowe (HTML i CSS)
  • podstawy składni
  • znaczniki
  • podstawy grafiki cyfrowej

VI SEMESTR – podstawy programowania w Pythonie

Grupa Junak (klasy 7-8 szkoły podstawowej)

I SEMESTR – programowanie aplikacji na Androida w środowisku App Inventor

 Podczas tego semestru dzieci nauczą się jak programować aplikacje na system Android. Na każdych zajęciach tworzona będzie aplikacja, którą każdy będzie mógł sobie zainstalować na własnym telefonie lub tablecie!

II SEMESTR – html i css z elementami grafiki komputerowej

Podczas tego semestru dzieci nauczą się zasad tworzenia stron internetowych. Poznają też podstawy tworzenia grafiki na potrzeby stron www.

Ważniejsze zagadnienia:

  • Strony internetowe (HTML i CSS)
  • podstawy składni
  • znaczniki
  • podstawy grafiki cyfrowej
  • budowa strony w oparciu o CMS

Po zakończeniu tego semestru każdy uczestnik zajęć będzie posiadał własną stronę opublikowaną w Internecie.

III SEMESTR – Podstawy programowania w C#
Podczas tego semestru uczniowie poznają nowy język programowania; c#

Ważniejsze zagadnienia:

  • Przywitanie ze światem
  • Zmienne i ich typy
  • Arytmetyka w programowaniu
  • Sterowanie działaniem programu
  • Instrukcje warunkowe
  • Instrukcje cykliczne – pętle
  • Tablice
  • Operacje na tekstach

IV SEMESTR – Tworzenie gier komputerowych

Podczas zajęć V semestru uczestnicy poznają zasady tworzenia gier komputerowych w oparciu o silnik Unity 3D. W czasie zajęć powstanie kilka pełnowartościowych gier. Zajęcia prowadzone są w oparciu o język C#

Grupa Kadet (uczniowie szkół średnich)

Nasza działalność jest skupiona na nauce programowania z ukierunkowaniem na tworzenie gier. Jednak w tym przypadku pracujemy już na pełni profesjonalnym środowisku używanym obecnie w dużych studiach. Naszym głównym celem jest wzbudzić w naszych podopiecznych potrzebę samorozwoju i przekazać narzędzia które pozwolą im skuteczniej dążyć do celu.

Programowanie to nie tylko wiedza techniczna, czy logiczne myślenie. To także sprawne zarządzanie własnym czasem, ciągła nauka i ciekawość, a wręcz potrzeba poznawania szerszego zakresu wiedzy. Takie właśnie wartości wpajamy, bo to one są kluczem do poprawnego rozwoju w roli programisty. Stoimy z dala od popularnych kursów zapewniających pracę i inne piękne historie. Naszym celem jest zapewnić solidny fundament pod dalszą, samodzielną naukę i na bieżąco wspierać w napotkanych problemach.

I SEMESTR – Podstawy c#

Ważniejsze zagadnienia:

  • Na czym polega praca programisty?
  • Przywitanie ze światem
  • Zmienne i ich typy
  • Arytmetyka w programowaniu
  • Sterowanie działaniem programu
  • Instrukcje warunkowe
  • Instrukcje cykliczne – pętle
  • Tablice
  • Operacje na tekstach

II SEMESTR – Tworzenie gier w Unity3d

Szkolenie powstało głównie z myślą o osobach, które chcą tworzyć gry w środowisku Unity, ale niekoniecznie mają doświadczenie w programowaniu. Ten kurs to doskonałe wprowadzenie nie tylko do środowiska Unity, ale również języka C#, którego podstawy będą tutaj niezbędne. Nie musisz się więc martwić, jeżeli jeszcze go nie poznałeś, wszystkiego nauczysz się na naszych zajęciach.

Podczas zajęć I semestru uczestnicy poznają zasady tworzenia gier komputerowych w oparciu o silnik Unity 3D. W czasie zajęć powstanie kilka pełnowartościowych gier. Zajęcia prowadzone są w oparciu o język C#. Program Unity to środowisko pozwalające na tworzenie zaawansowanych gier komputerowych (zarówno 2D jak i 3D). Na zajęciach powstanie kilka pełnowartościowych gier!

Ważniejsze zagadnienia:

  • Na czym polega praca programisty?
  • Konfiguracji Unity i niezbędnych bibliotek
  • Czy jeszcze pamiętacie c#?
  • Poznanie interfejsu graficznego Unity
  • tworzenie i konfigurowanie terenu
  • tworzenie własnych kształtów
  • Tworzymy grę typu RPG!
  • Tworzymy grę typu RPG!
  • Tworzymy pierwszą grę!
  • Tworzymy platformówkę!
  • inne...

*Uwaga: W zależności od grupy możliwa jest realizacja programu w innej kolejności

Copyright © 2022 Akademia Kodowania.