Szkolenia dla nauczycieli

Nauka programowania w środowisku Scratch oraz w języku Python

Efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej

Programowanie w języku Python

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło propozycję zmian w podstawie programowanej nauczania informatyki. Celem proponowanych zmian jest m.in. powszechne nauczanie programowania.

W związku z powyższym, przemyska Akademia Kodowania, posiadająca wpis do jednostek szkoleniowych województwa podkarpackiego, serdecznie zaprasza nauczycieli na kurs „Programowanie w Języku Python – poziom podstawowy”

Każdy kurs trwa 8 godzin i odbywać się będzie w naszej Sali szkoleniowej w Przemyślu przy ulicy Katedralnej 5, w ustalonych dniach. Kurs jest jednodniowy.

Kurs przeznaczony dla nauczycieli szkół podstawowych. Koszt kursu 260 zł. W cenie kursu serwis kawowy.

 

Środowisko SCRATCH – nauka programowania

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło propozycję zmian w podstawie programowanej nauczania informatyki. Celem proponowanych zmian jest m.in. powszechne nauczanie programowania.

W związku z powyższym, przemyska Akademia Kodowania, posiadająca wpis do jednostek szkoleniowych województwa podkarpackiego, serdecznie zaprasza nauczycieli na kurs „Środowisko SCRATCH”

Każdy kurs trwa 8 godzin i odbywać się będzie w naszej Sali szkoleniowej w Przemyślu przy ulicy Katedralnej 5, w ustalonych dniach. Kurs jest jednodniowy.

Kurs przeznaczony dla nauczycieli szkół podstawowych. Koszt kursu 260 zł. W cenie kursu serwis kawowy.

Przeznaczenie

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli informatyki w szkole podstawowej, którzy chcą poznać graficzny język programowania jakim jest SCRATCH i wykorzystywać go do prowadzenia swoich zajęć.

Cel szkolenia

  • Zapoznanie nauczycieli ze środowiskiem Scratch
  • Poznanie budowy środowiska, jego podstawowych elementów i poleceń
  • Tworzenie własnych projektów
  • Tworzenie projektów na bazie już istniejących (remixów)
  • Samokształcenie

Program szkolenia – Scratch

Moduł I

  • co to jest scratch (link do strony, zakładanie konta, opis środowiska)
  • czy dzieci powinny programować?
  • zadanie 1 – akwarium
  • układ współrzędnych

Moduł II

  • zadanie 2 – znikający duszek
  • układ współrzędnych
  • zmienne
  • dodajemy licznik punktów i instrukcję dla gracza

Moduł III

  • zadanie 3 – zabawa w kotka i myszkę
  • pętle
  • instrukcje warunkowe
  • optymalizacja projektu

Moduł IV

  • zadanie IV – przygody w kosmosie
  • klonowanie duszka
  • ruch
  • przeszkody
  • licznik punktów

Moduł V

  • zadanie 5 – bitwa
  • komunikaty
  • nadawanie: Pojaw się
  • odbieranie: Pojaw się
  • tworzenie animacji

Moduł VI

  • zadanie 6 – labirynt
  • poruszanie się duszka w labiryncie
  • przeszkody
  • dodawanie kolejnych planszy

Moduł VII

  • zadanie 7 – gra logiczna „zgadnij jaką liczbę pomyślałem”
  • interakcja gracza z duszkiem

Moduł VIII

  • zadanie 8 – platformówka
  • metoda działania
  • ruch duszków
  • skok duszka
  • kolizje

Moduł IX

  • praca nad własnym projektem
  • zakończenie szkolenia

Uwaga:
Przedstawiony program szkolenia może ulec zmianom w zależności od potrzeb konkretnej grupy. Na zakończenie zajęć uczestnicy otrzymają potwierdzenie ukończenia kursu.

Efektywne wykorzystanie tablicy interaktywnej

Przeznaczenie

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, którzy chcą prowadzić lekcje z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom sposobów na to jak efektywnie korzystać z tablicy interaktywnej w procesie nauczania. Szkolenie odbywać się będzie w formie praktycznych warsztatów z użyciem tablicy interaktywnej oraz komputerów. Ze względu na charakter szkolenia, maksymalna liczba uczestników to 15 os. Czas trwania warsztatów to 6 godzin. Uczestnicy szkolenia powinni posługiwać się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym.

Program szkolenia

  • uruchamianie i kalibrowania tablicy
  • poznanie gotowych zasobów edukacyjnych (płatnych i bezpłatnych)
  • poznanie oprogramowanie Open Sankore (program jest bezpłatny, może być wykorzystany z dowolną tablicą interaktywną. Interaktywne lekcje w programie można tworzyć bez konieczności podłączania tablicy, korzystając z dowolnego komputera).
  • tworzenie własnych, interaktywnych lekcji
  • sposoby wykorzystania udostępnionych dokumentów w chmurze na tablicy interaktywnej
  • wykorzystanie tablicy interaktywnej do wirtualnych spacerów (zwiedzanie muzeów, zabytki, google street view)
  • wykorzystanie tablicy interaktywnej do nauki anatomii człowieka
  • najciekawsze zasoby edukacyjne*
Koszt szkolenia: 1900 zł lub 200 zł / os

Uwaga:
Przedstawiony program szkolenia może ulec zmianom w zależności od potrzeb konkretnej grupy. Na zakończenie zajęć uczestnicy otrzymają potwierdzenie ukończenia kursu.

Copyright © 2024 Akademia Kodowania.